ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019: Συνεντευξη του Διευθυνοντα Συμβουλου κ. Παντελη Τιτοπουλου στο περιοδικο Supply Chain & Logistics

 Τι σημαίνουν τα 20 χρόνια παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα; Ποιούς από τους στόχους σας επιτύχατε;

Η ιστορία της ΑΝΥΜΗ ξεκίνησε το 1999 με σκοπό την εμπορία, μίσθωση και επισκευή ανυψωτικών μηχανημάτων καθώς και τον εξοπλισμό σημείων φορτοεκφόρτωσης (βιομηχανικές πόρτες, ράμπες, φραγές). Η ΑΝΥΜΗ ήρθε να συμπληρώσει τη λίστα προϊόντων της ΒΙΕΜΕΤ ΑΕΒΕ που εδώ και 47 χρόνια παράγει συστήματα αποθήκευσης και αποτελεί leader στην αγορά.

Σταθμός στην ιστορία της εταιρίας αποτελεί η συνεργασία μας με τη YALE που ξεκίνησε από το 2001 και συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία έως και σήμερα.

Βασικός στόχος μας από τη πρώτη ημέρα λειτουργίας της εταιρίας ήταν να μπορέσουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι δεν είναι κάτι εύκολο. Κερδίζεται καθημερινά μέσα από προσωποποιημένη σχέση και άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες κάθε επιχείρησης. Σε αυτό καταλυτικό ρόλο παίζει και το προσωπικό μας, όπου καθημερινά δίνει το 110% των δυνάμεων του ώστε να διατηρήσει υψηλά τον πήχη της ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες που προσφέρουμε.  

Ένας ακόμη στόχος μας ήταν και είναι να μπορούμε να προσφέρουμε αξιόπιστα προϊόντα σε λογικές τιμές (value for money).  Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η φιλοσοφία της YALE όπου μέσα από πληθώρα μοντέλων αλλά και του τμήματος ειδικών εφαρμογών προσφέρει αξιόπιστες και παραγωγικές λύσεις, ακόμη και στην πιο απαιτητική ανάγκη. Έχει δαπανήσει εκατομμύρια δολάρια ώστε να πετύχει τη χρυσή τομή των παραπάνω. Σε συνάρτηση με τη ποιοτική κατασκευή, φιλοσοφίας build to last, κάνουν τα περονοφόρα YALE τη πιο σίγουρη επένδυση για μια επιχείρηση.

Πως διαμορφώνεται σήμερα η αγορά των καινούργιων περονοφόρων στην Ελλάδα και τι παλαιότητα έχει ο υπάρχον στόλος?

Φτάνοντας το 2019 και κοιτώντας τα προηγούμενα χρόνια πιστεύω ότι η αγορά των περονοφόρων περνά σταδιακά σε φάση ανάπτυξης. To 2018 θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν μια καλή χρονιά για τον κλάδο καθώς πουλήθηκαν γύρω στα 2.600 καινούργια μηχανήματα. Μπορέσαμε δηλαδή να ξεπεράσουμε τις πωλήσεις του 2006 όπου η αγορά ήταν στις 2.360 μονάδες. Ο στόχος για το 2019 είναι να σπάσει το φράγμα των 3.000 μονάδων και να έρθει κοντά στις πωλήσεις του 2007. Όπως καταλαβαίνεται τα χρόνια της κρίσης χάθηκε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς.

Ο στόλος των μηχανημάτων στην Ελλάδα και λόγω της κρίσης παραμένει γερασμένος, με μέσο όρο  ηλικίας τα 17 χρόνια. Αυτό συνεπάγεται ότι και το κόστοςσυντήρησης των μηχανημάτων αυτών παραμένει υψηλό, δημιουργώντας αρνητικό πρόσημο στους οικονομικούς δείκτες μιας επιχείρησης.

Μια λύση που προτείνουμε ώστε να μπορέσει μια επιχείρηση να αντικαταστήσει το στόλο της είναι αυτή της Μακροχρόνιας μίσθωσης. Μέσα από ένα ευέλικτο πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει πλήρες πακέτο συντήρησης και επισκευής του περονοφόρου, η κάθε επιχείρηση αποκτά καινούργιο μηχάνημα, χωρίς κεφάλαιο και με σταθερό μηνιαίο κόστος. Δεν είναι τυχαίο ότι στις υπόλοιπεςχώρες της Ε.Ε η απόκτηση μηχανήματος με μακροχρόνια μίσθωση αποτελείπάνω από το 60% των πωλήσεων κάθε έτους.

Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι η εταιρία μας ήταν ίσως η πρώτη που ξεκίνησε τη μακροχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα το 1999 και αυτή τη στιγμή διαθέτει στην αγορά ένα πολύ μεγάλο στόλο μηχανημάτων.

 Δώστε μας μια εικόνα για την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα στο 20ο έτος;

Πιστεύω ότι η 20ετια που πέρασε μας γέμισε με γνώση και εμπειρία στον κλάδο του materialhandling. Το 2019 μας βρίσκει σε φάση ανάπτυξης και με αισιοδοξία για το μέλλον. Είδη το 2018 ολοκληρώσαμε τη μετέγκατασταση του υποκαταστήματος Οινοφύτων σε νέο χώρο 1.500 τμ που περιλαμβάνει πλήρες καθετοποιημένο σέρβις περονοφόρων, αποθήκη ανταλλακτικών καθώς και έκθεση μηχανημάτων.

Αυτή τη στιγμή μελετάμε την έναρξη υποκαταστήματος στην Ανατολική Αττική καθώς και την ενίσχυση της παρουσίας μας στην Βόρειο Ελλάδα.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια. Ειδικά τους πελάτες μας, προμηθευτές μας καθώς και το προσωπικό μας. Για να μπορέσει να θεωρηθεί μια επιχείρηση πετυχημένη πρέπει όλα τα γρανάζια της να δουλεύουν συγχρονισμένα και αρμονικά. Θεωρώ ότι είναι κάτι που έχουμε πέτυχει με πολύ δουλειά αλλά και πάθος για αυτό που κάνουμε.

Τι μας επιφυλάσσει τεχνολογικά το μέλλον στον κλάδο των περονοφόρων?

Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα γνωρίσουμε μεγάλες αλλαγές. Η YALE αυτή τη στιγμή τρέχει δεκάδες projects με νέες τεχνολογίες και από το 2020 θα δούμεπολλά και ενδιαφέροντα να συμβαίνουν στο κλάδο των μηχανημάτων.

Ένα από αυτό είναι η μεταστροφή από κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση. Η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος κάθε εταιρίας έχει αρχίσει να γίνεται συνείδηση. Ολοένα και περισσότερες εταιρίες επιλέγουν πλέον την ηλεκτροκίνηση αλλά και τη δυνατότητα των μπαταριών Lithium-Ion που τους προσφέρει γρήγορη φόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία.

Ένα ακόμη στοιχείο είναι η εφαρμογή σε ευρεία πλέον γκάμα μηχανημάτων της ρομποτικής. Τα περονοφόρα στο μέλλον θα μπορούν να χρησιμοποιούν ρομποτικά συστήματα όχι μόνο σε οχήματα εσωτερικής διακίνησης όπως συμβαίνειτώρααλλά και σε συμβατικά περονοφόρα. Θα μπορούμε σε λίγα χρόνια δηλαδή να  ξεφορτώνουμε παλέτες από φορτηγό με περονοφόρο αντιβάρου χωρίς οδηγό!

Μια ακόμη καινοτομία είναι η συλλογή πληροφοριών από το όχημα. Χρησιμοποιώντας την Τηλεμετρία και εκμεταλλευόμενοι την εποχή των BigData συλλέγουμε πληροφορίες για τη λειτουργία του μηχανήματος, τη παραγωγικότητα του, τη θέση του μέσα στην αποθήκη, τις ώρες λειτουργίας και δεκάδες ακόμη παραμέτρους. Μπορούμε έτσι να συλλέξουμε στοιχεία και να δημιουργήσουμε δρομολόγηση του μηχανήματος εντός της αποθήκης με τον βέλτιστο παραγωγικό τρόπο.

Ποιο το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσα από το περιοδικό;

Στην Ελληνική πραγματικότητα του 2019 , η επιχειρηματικότητα στη χώρα μας βιώνει ένα ατελείωτο πόλεμο. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό ότι το μέλλον της χώρας περνάει μέσα από τον ιδιωτικό τομέα και το κανάλι των επιχειρήσεων. Η Ελληνική επιχείρηση είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας και θα πρέπει να σταματήσει να αποτελεί θύμα ενός φοροεισπρακτικού κράτους.

Η χωρά μας προσφέρει δεκάδες ευκαιρίες σε πολλούς τομείς. Ένας από αυτούς είναι και τα Logistics, όπου λόγω της γεωγραφικής μας θέσης αποτελούμε  πύλη εμπορίου μεταξύ της Ευρώπης και της Κίνας. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κατανοητό από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ότι τα Logistics αποτελούν τη δεύτερη βαριά βιομηχανία της χωράς μετά τον Τουρισμό. Αν αφήσουμε στην άκρη τα μικροσυμφέροντα και αφοσιωθούμε στην αύξηση της παραγωγής μας σαν χωρά.Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ιδανικές συνθήκες για τον κάθε ένα από εμάς αλλά και για τις γενιές που ακολουθούν. 

Για ενοικίαση περονοφόρου πατήστε εδώ

ΠΑΤΗΣΤΕ